10 słów, które dodadzą mocy tytułom twoich tekstów
Wszyscy wiemy, że internauta bardziej skanuje tekst, niż go czyta. Na początku przebiega wzrokiem po tytule – i ta pierwsza sekunda kontaktu z treścią bywa decydująca. Istnieje nieskończenie wiele możliwości budowania przyciągających uwagę tytułów, ale są słowa, które według psychologów i marketerów odgrywają tu szczególnie ważną rolę.
- „Bo”. Tym słówkiem coś uzasadniasz. Klient ma kupić, zamówić, zaprenumerować, podać swój adres e-mail i telefon, bo… coś na tym zyska. Jeśli ma coś zrobić, to dobrze jest, żeby wiedział po co.
- „Gwarantowany”. Tym słówkiem upewniasz klienta, że korzyść z podjęcia działania uzyska na pewno, a gdyby nie uzyskał, to albo nic nie straci, albo np. zwrócisz mu pieniądze. Tym samym uwalniasz go od ryzyka.
- „Zadziwiający”. Jeśli coś jest tak dobre, że aż wywołuje zdziwienie, zapewne warto to kupić. Bardzo pozytywne słowo, ale trzeba go używać z umiarem – worek do odkurzacza ma raczej niewielkie szanse na to, by pozytywnie zdziwić klienta.
- „Imponujący”. Podobne do powyższego, ale trochę inne, bo oznacza wywieranie wrażenia. Być może masz w swojej ofercie coś, co naprawdę zrobi wrażenie na odbiorcy lub kupującym. Pochwal się tym śmiało.
- „Więcej”. Chcemy mieć, zdobyć, zarobić, kupić itp. Więcej. To słowo wciąż nam towarzyszy. Pokaż odbiorcy, że umożliwisz mu właśnie coś więcej.
- „Premium”. To kojarzy się z luksusem, czymś dla wybranych, czymś nie dla wszystkich.
- „Teraz”. Nikt nie lubi czekać, ludzie chcą efektu teraz, zaraz, już. Jeśli możesz to zapewnić, zaakcentuj to.
- „Sprawdzony”. Zapewnij odbiorcę lub klienta, że twoja usługa lub produkt to coś poddanego morderczym testom i sprawdzonego w każdych warunkach.
- „Tajemnica”. Znowu coś, co „tygrysy lubią najbardziej”. Jeżeli odkryjesz przed odbiorcą lub kupującym jakąś tajemnicę albo twój produkt ją zawiera, nie wahaj się kusić tym słowem.
- „Oszczędzać”. Ludzie lubią oszczędzać i wszystko to, co im oszczędzanie ułatwia. Także oszczędzanie czasu, pracy, wysiłku etc. To słowo sprzedaje!