E-commerce – najlepsze porady na udaną sprzedaż online
Zwiększenie sprzedaży produktów online jest wspólną potrzebą wszystkich e-commerce. W rzeczywistości e-commerce z roku na rok odnotowuje stały wzrost. Ale bycie online nie wystarczy, aby sprzedawać: wzrostowi rynku towarzyszy bardzo silny wzrost konkurencji, która staje się coraz bardziej obecna.
W cyfrowym świecie, gdzie sektory sprzedaży są nasycone konkurencją, marketing e-commerce stał się niezbędną praktyką dla sukcesu biznesu online, który musi umocnić swoje miejsce na rynku. To nie przypadek, że zwiększona świadomość marki, pozyskanie nowych kontaktów i wzrost liczby lojalnych klientów zbiegają się w czasie z większą koncentracją na planowaniu strategicznym.
Kiedy e-commerce marketing jest niezbędny?
Dla firmy, która prowadzi swoją podstawową działalność w Internecie, zawsze zalecamy utrzymanie inwestycji w marketing cyfrowy proporcjonalnie do generowanych obrotów. Istnieją przypadki, w których wyższa inwestycja jest niezbędna, na przykład gdy:
- planowane jest uruchomienie nowej strony internetowej;
- sprzedaż jest wyraźnie poniżej oczekiwań;
- otwierany nowy rynek, lub wprowadzany jest nowy produkt.
Strategia marketingowa e-commerce
Aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony, skorzystaj ze strategii, które pomogą Ci ożywić Twój e-commerce.
1. Zapewnienie obsługi klienta 24/7
Dostępność sklepów internetowych przez 24 godziny na dobę sprawiła, że konsumenci nie mają już ustalonych godzin odwiedzania stron i dokonywania zakupów w Internecie. Aby odnieść sukces w handlu elektronicznym, musisz zapewnić szybką obsługę klienta, zdolną do szybkiego reagowania na jego prośby.
2. Twórz wysokiej jakości treści
Aby przyciągnąć sprofilowanych użytkowników musisz przeanalizować swój target i zrozumieć kim są Twoi potencjalni klienci. Stąd możesz zacząć produkować dla nich spersonalizowane treści. Najważniejszy aspekt? Twórz wiarygodne, użyteczne i edukacyjne treści. W ten sposób będą Cię rozpoznawać jako autorytatywne źródło i zyskasz ich zaufanie. Treść powinna być zaplanowana zgodnie z celem
3. Wykorzystaj email marketing
W zależności od pozycji klienta w lejku marketingowym, możesz zautomatyzować wysyłanie serii e-maili, aby zachęcić go do sfinalizowania zakupu.
Kampanie kroplówkowe służą do dostarczania użytkownikowi informacji o Twoich produktach i Twojej firmie za pomocą treści takich jak:
- edukacyjne: gdzie informujesz i aktualizujesz klientów o swoich produktach;
- promocyjne: zawierające ekskluzywne i dedykowane oferty i promocje;
- formatywne: słynne „jak to zrobić”, wyjaśniające różne zastosowania produktu;
- atrakcyjne: wysyłane do klientów, którzy nie dokonali zakupów na Twojej stronie przez co najmniej 6 miesięcy, aby zachęcić ich do powrotu i oceny Twoich produktów.
4. Zadbaj o swoje SEO
W celu przyciągnięcia większej liczby odwiedzających do Twojej witryny organicznie, jedną z najważniejszych strategii marketingu internetowego jest SEO. Pomaga poprawić widoczność witryny e-commerce i pomóc jej uplasować się lepiej na stronach wyników wyszukiwania Google. Podstawą dobrej strategii SEO jest badanie słów kluczowych, optymalizacja architektury strony, optymalizacja kategorii, kart produktów itp.
5. Zadbaj o wygląd strony
Ładny i dobrze wykończony projekt poprawia komfort przeglądania strony przez użytkownika, zwiększając czas spędzony w Twoim e-sklepie. Nie oznacza to, że musisz ciągle odnawiać stronę, ale zalecamy sprawdzanie najnowszych trendów w projektowaniu.
6. Zbadaj swój cel
Przed opracowaniem strategii marketingowej, należy dokonać segmentacji odbiorców i stworzyć spersonalizowaną i ukierunkowaną komunikację dla każdego z nich. Aby uzyskać wyniki, badaj promocje zgodnie z charakterystyką swoich klientów, prowadź ukierunkowane kampanie email marketingowe, upewnij się, że strony docelowe i reklamy są sprofilowane w odpowiedni sposób, aby dopasować się do każdego klienta.