Zostań assem w mediach społecznościowych
Wszyscy wiedzą, że media społecznościowe są dobre dla biznesu. Niestety, niewiele osób wie, jak wykorzystać to i przekształcić kanały społecznościowe w skuteczne media marketingowe. Częściowo problem polega na tym, że firmy wciąż uważają media społecznościowe za kolejny kanał sprzedaży, na którym ludzie będą reagować przychylnie na oferty. Nic nie może być dalej od prawdy!
Media społecznościowe są najlepiej postrzegane jako spotkanie rodziny i przyjaciół, a nie targi. Ludzie przeskakują na Facebooka, Twittera lub Instagram, aby pozostać w kontakcie z ludźmi, których znają, aby dowiedzieć się, co dzieje się na świecie, konsumować zabawne i zabawne treści oraz poznawać nowych ludzi. Zauważ, że znalezienie produktów lub usług nie znajduje się na tej liście i najlepiej postępować zgodnie z nimi.
Marki, które stają się gwiazdami mediów społecznościowych, wiedzą, że muszą angażować się ze swoimi odbiorcami na poziomie osobistym. Strategia 70-20-10 jest dobrze przetestowaną metodą marketingu mediów społecznościowych.
Oto jak to działa…
- 70 procent treści, które udostępniasz, powinno być informacyjne i wnikliwe.
- 20 procent udostępnianych treści powinno pochodzić z innych źródeł.
- 10 procent udostępnianych treści powinno być promocyjne.
Godne uwagi porady! Posiadając np. liczbę miliona śledzących w mediach społecznościowych można sprzedawać reklamy i nic więcej nie robić.